Sökningen fann 25 träffar
- 13 jun 2022 03:39
- Kategori: El
- Tråd: Rätt kabel i masten
- Svar: 5
- Visningar: 2587
Re: Rätt kabel i masten
En fråga till innan mastning: kabeln blir ganska tung när den får hänga i hela sin längd. Ur min masttopp kommer kabeln upp ur ett borrat hål i mastens topp. Hur fäster ni kabeln så att den sitter säkert och inte kommer åt att skava mot hålets kant?
- 12 jun 2022 21:37
Jag lyckades trä igenom kabeln idag! En oerhörd tålmodighet och klurighet ledde mig rätt. Hitta ingen i hamnen heller så jag fick göra allt rätt. Efter mastning så är batteriet nästa steg. Johan har du nån mera detaljerad ritning på din batterihållare i bakre kölsvinet så är jag tacksam. Har ni uppda ...
- 12 jun 2022 12:30
Jag frågade lokala talanger i Halmstad och det blir denna: SILIKON KABEL RHX 2X1.5FT,25M 35-0083
- 12 jun 2022 11:43
Rätt kabel i masten
Hej på er Nu har jag läst mig in på det mesta om att dra kabel i masten. Tror att jag har tillräckligt koll för att ge mig på ett försök. Sen slår det mig att jag inte har koll på vilken slags kabel som jag skall anända. Jag har köpt den topplanterna ni finner på [denna länk][/https://www.marinwebben ...
- 01 maj 2022 18:32
- Kategori: Annat
- Tråd: Lacka inredning eller olja
- Svar: 16
- Visningar: 35367
Re: Lacka inredning eller olja
Tackar för input. Med hänseende på lukten så planerar jag att göra det på hösten.
- 29 apr 2022 00:44
- Tråd: Lacka inredning eller olja
- Svar: 16
- Visningar: 35367
Re: Lacka inredning eller olja
Om någon pedagogisk själ skulle ta på sig att skapa en lista av alla steg, inklusive förarbete, så skulle det vara uppskattat
- 01 dec 2021 00:09
- Tråd: Stängningsanordning för förluckan
- Svar: 1
- Visningar: 3121
Stängningsanordning för förluckan
Hej på er
Jag försöker få tag på en stängningsanordning för förluckan. Min har ärgat sönder. Alternativt tips på hur jag fixar den jag har.
Mvh Mårten
Jag försöker få tag på en stängningsanordning för förluckan. Min har ärgat sönder. Alternativt tips på hur jag fixar den jag har.
Mvh Mårten
- 06 sep 2021 23:19
- Kategori: Motor
- Tråd: utombordare och motorfäste
- Svar: 36
- Visningar: 66084
Re: utombordare och motorfäste
De bästa fästena som finns till IF-båt och folkbåt är de som säljs till Nordiska Folkbåtar av den numera tyska Folkebådcentralen: http://www.folkboat.de/xtcmodified-1.04/product_info.php?products_id=201 Hej Marek avser du det fäste som kallas: ”4560 - Motorstuhl”? Träffade en galen Berlinare härom ve ...
- 23 jul 2021 14:36
- Tråd: Topplanterna
- Svar: 10
- Visningar: 11001
Re: Topplanterna
Hej Marek
Köpte henne helt utan några skeppsljus.
Hon har heller ingen dragen el eller batteri.
Köpte henne helt utan några skeppsljus.
Hon har heller ingen dragen el eller batteri.
- 19 jul 2021 23:40
- Tråd: Topplanterna
- Svar: 10
- Visningar: 11001
Topplanterna
Hej på er
Jag har ingen topplanterna på Undine.
Tacksam för vad som bör köpas, var och hur det installeras.
Jag vill ha detta för en kortare seglats för om ifall att. Undrar om det finns enklare variant med batterier som tillfällig lösning?
Mvh
Mårten
Jag har ingen topplanterna på Undine.
Tacksam för vad som bör köpas, var och hur det installeras.
Jag vill ha detta för en kortare seglats för om ifall att. Undrar om det finns enklare variant med batterier som tillfällig lösning?
Mvh
Mårten