Tack vare tipsen blev det bättre, men inte bra på långa vägar, trots att masten nu är praktiskt taget rak.
Jag ska definitivt ta vara på tillfället och skicka dig en bild, Patrik, efter seglingen under kommande helg.
/ Johan Alm
Sökningen fann 5 träffar
- 20 sep 2010 22:56
- Kategori: Segel
- Tråd: Buk åt "fel" håll i akterliket
- Svar: 6
- Visningar: 17912
- 18 aug 2010 10:32
Re: Buk åt "fel" håll i akterliket
Hej och ett stort tack! Av era inlägg förstår jag att gissningen troligtvis var rätt och till helgen ska undervanten spännas åt, vilket säkert leder till rätt profil på seglet. Lattorna har jag släppt på tidigare, men det gav inget vidare resultat. Jag ska dock provsegla med dem helt bortplockade för ...
- 17 aug 2010 10:26
Buk åt "fel" håll i akterliket
Hej! Jag köpte en IF förra året och är mycket nöjd med dess egenskaper i sjön, särskilt med tanke på att resten av familjen är ovana seglare. Den rör sig lugnt och säkert i vattnet och är lätt att ensamsegla med sällskap. Det var dock länge sedan jag seglade innan köpet och jag behöver hjälp med ett ...
- 29 jun 2009 12:03
- Kategori: Allmänt
- Tråd: forts Förväntansfull
- Svar: 3
- Visningar: 9124
Re: forts Förväntansfull
Hej!
Är det fortfarande aktuellt? Ska jag fråga en bekant, som håller till vid Perhagens Båtklubb precis före Södertälje om man kommer söderifrån?
/ Johan
Är det fortfarande aktuellt? Ska jag fråga en bekant, som håller till vid Perhagens Båtklubb precis före Södertälje om man kommer söderifrån?
/ Johan
- 26 jun 2009 15:28
- Kategori: Allmänt
- Tråd: Svår prisfråga
- Svar: 2
- Visningar: 7973
Svår prisfråga
Hej! Jag står i begrepp att köpa en IF-båt, men eftersom pris-spannet är så stort behöver jag litet hjälp i fråga om vad man kan förvänta sig av en båt från mitten av 70-talet som kostar runt 40 000 kr, 60 000 kr eller 80 000 kr. Skick på inredning, däck och skrov, hur gamla segel, inom- eller utombo ...