Sökningen fann 5 träffar

av oSci
20 maj 2010 12:24
Kategori: Rigg
Tråd: Vad är det som låser bulten där bommen fästs i masten?
Svar: 7
Visningar: 10686

Re: Vad är det som låser bulten där bommen fästs i masten?

Uppdatering: Jag har tappat bulten som låser bommen längst ner. Upptäckte det vid påmastning igår, inte kul. Jag fick göra en nödlösning och använda en skruvmejsel som jag därefter tejpade för att låsa i sidled. Men jag behöver såklart en ny bult. Jag tar tillbaka allt jag sagt om eventuella schacke...
av oSci
07 maj 2010 06:56
Kategori: Annat
Tråd: Badstege till IF
Svar: 13
Visningar: 24983

Re: Badstege till IF

Hej! Jag har monterat en badstege från Erlandssons Brygga (art.nr: 01066, kostar 948 kr). Tycker att den funkar utmärkt, klart att man blir tvungen att vara lite vig. Lite händig måste man också vara då de nedre fästenas rör är lite korta. Jag sågade helt enkelt till två rörstumpar och bytte ut de ...
av oSci
07 maj 2010 06:53
Kategori: Annat
Tråd: Nya dynor
Svar: 3
Visningar: 7900

Re: Nya dynor

Jag undersökte det där med nya dynor härom året. Det slutade med att vi köpte en rejäl symaskin för ca 6000kr, inhandlade skumplast och riktigt tyg hos Galantplast AB på Odinsplaten i Göteborg och sydde upp riktigt fina dynor själva. Det tog lite tid men det var åtskilligt billigare än att beställa...
av oSci
07 maj 2010 06:50
Kategori: Rigg
Tråd: Vad är det som låser bulten där bommen fästs i masten?
Svar: 7
Visningar: 10686

Re: Vad är det som låser bulten där bommen fästs i masten?

Den bulten är borta för länge sedan, nu är det ett schackel som gäller :D
av oSci
07 maj 2010 06:49
Kategori: Tursegling
Tråd: Vilken flytväst passar i en IF?
Svar: 9
Visningar: 19752

Re: Vilken flytväst passar i en IF?

Baltic hade nyligen en retromodell som hette Rekord, med orange eller blå klassiska flytelement. Den hade nog bra stöd i ryggen eftersom det bara var långa "korvar" runt hela kroppen. Men den har utgått nu. Kanske att den finns kvar i någon butik. Om du hittar en sådan har du iaf bra ryggs...