Sökningen fann 6 träffar

av PelleGbg
29 aug 2011 21:37
Kategori: Skrov
Tråd: Grundstötning med kölskador
Svar: 7
Visningar: 15475

Uppdatering: Grundstötning med kölskador

Ett fall framåt: Försäkringsbolaget låter mig anlita en (opartisk) besiktningsman på deras bekostnad för att inkomma med ett utlåtande. Kan faktiskt vara avgörande. Dock så är jag nog ganska rökt om jag inte kan lägga fram fler "bevis". Enligt Bolaget är IF-båten så väl konstruerad att den inte skall ...
av PelleGbg
25 aug 2011 10:30

Re: Grundstötning med kölskador

Jag vill helst inte lyfta ut Försäkringsbolagets namn på ett publikt forum eftersom jag vill lyfta upp mitt problem på ett så objektivt sätt som möjligt. Det är dock ett av de större och äldsta bolagen. Jag hade helst sett att de skulle verka som ett stöd för försäkringstagaren istället för att komm ...
av PelleGbg
25 aug 2011 08:54

Re: Grundstötning med kölskador

Ja, hade jag haft en gammal skada så förstår jag inte varför ungarna ville bada utanför båten tidigare i somras. Det måste väl vara mer spännande att simma runt bland dynor & durkar? Kanske skulle de vara rädda för att träffa på Kölsvinet? :lol: Det är i skarven mellan skrovhalvorna som det läcker. D ...
av PelleGbg
24 aug 2011 17:19

Grundstötning med kölskador

Jag har i sommar haft det tvivelaktiga nöjet att syna en del av Västkusten lite väl noga. Jag har mig själv att skylla vid själva grundstötningen, men det är konsekvenserna av den som retar mig. Efter att kraftigt smällt på graniten och med skärrad familj stått och i sjö stampat på bränningen i gott ...
av PelleGbg
12 maj 2011 14:49
Kategori: Lyft
Tråd: Båttransport (på landbacken)
Svar: 1
Visningar: 8474

Uppdatering: Båttransport (på landbacken)

Båten är nu på plats i Fiskebäck, mycket tack vare Västkustens IF-båtklubbs engagerade medlemmar.
Ett speciellt tack vill jag rikta till Peter Berg för hans avgörande insats!
av PelleGbg
18 apr 2011 15:14
Kategori: Lyft
Tråd: Båttransport (på landbacken)
Svar: 1
Visningar: 8474

Båttransport (på landbacken)

Som nybliven IF-båtsägare så passar jag på att säga "Hej" till alla Forumläsare! Så till min utmaning: Jag har en båt som ligger i Lidköping och som skall transporteras ner till Göteborg (Fiskebäck). Dessvärre är sjövägen inget alternativ, då jag inte hittar tiden för detta. Båten bör transporteras n ...