Sökningen fann 9 träffar
Gå till avancerad sökning
- av vendel
- 20 aug 2015 11:35
- Kategori: Motor
- Tråd: Köpa ny/beg aktersnurra
- Svar: 34
- Visningar: 60062
Jag måste köpa en ny/beg aktersnurra då den gamla tappades i sjön. Jag lånar en än så länge men den sticker lite väl grunt så den vispar på ytan när det gungar. Jag skulle bli jätteglad för tips inför kommande köp! Vad är rimligt att en beg Yamaha 5 hk kostar?
/Christina
- av vendel
- 24 maj 2015 11:45
- Kategori: Rigg
- Tråd: Riggbult
- Svar: 7
- Visningar: 13813
Det låter trösterikt. Jag har nämligen lyckats hitta hjälp att masta på imorgon kväll redan. Vi gör så att vi lirkar på muttern så gott det går sålänge och gör stopp i hålen fram och bak.
Jag har mailat till Proctor Sverige och ringer honom imorgon.
Tack för all hjälp, detta forum är fantastiskt!

- av vendel
- 24 maj 2015 11:16
Tack Marek för tips! Aha mastbult heter det alltså
Jag måste försöka fixa idag, vill så gärna få färdigt båten nu. Lyckades byta storfall, fockfall och spinnfallet igår själv. Så nöjd!

- av vendel
- 24 maj 2015 11:01
Vad för mast, jag har ingen aning. Var står sådant? Jag har ingen dokumentation på det. Bulten jag vill byta sitter längst ner och håller mastfoten på plats i däckbeslaget. Två metallöglor i mastfoten med hål stora som min tumme (dam) ska grensla däckbeslaget som ser ut som en skena med hål i. Bulten ...
- av vendel
- 24 maj 2015 01:07
Jag måste byta riggbulten eftersom den gamla fått någon skada på gängorna och satt som berget i höstas. Enligt Sieverts i Västberga och Benns i Lännersta så görs de gamla gängade bultarna inte längre, utan man måste byta till en av nya modellen. Den är helt slät med ett pyttelitet huvud och fästs med ...
- av vendel
- 01 okt 2014 13:52
- Kategori: Lyft
- Tråd: Avstånd mellan stöttor mm?
- Svar: 5
- Visningar: 14163
Tack Janne och Marek, för värdefulla tips om vantskruvar och tyngdpunkt!
Jag ska se till att vi blir tre st samt att inte ha för bråttom...
/Christina
- av vendel
- 15 sep 2014 14:01
Tack Fredrik! Håll tummarna. Jag längtar redan till "dagen efter"...
/Christina
- av vendel
- 13 sep 2014 06:41
Hej! Jag är en nybliven ägare till en IF och undrar nu inför stundande upptagning vilket avstånd stöttorna ska ha? De är av modell Tyresöstötta. Jag var korkad nog i våras att måla skrovet under stöttorna, vilket annars hade gett mig en vägledning... Jag antar att de medföljande långa kedjorna på någ ...