Sökningen fann 6 träffar

av Karl P
29 mar 2016 21:43
Kategori: Skrov
Tråd: Innertaksfukt vid solcellsventilatorn
Svar: 10
Visningar: 18283

Re: Innertaksfukt vid solcellsventilatorn

Hej igen, fick under påskhelgen äntligen tid att kolla hur det står till vid ventilatorn. Skruvade av den, och tittade på tätningsringen - den såg ut att sluta tätt. För säkerhets skull lade jag en sträng Sikaflex när jag satte tillbaks den. Fyllde även i gamla hål - insåg att jag slarvat med det när ...
av Karl P
18 mar 2016 09:19

Hej igen, tusen tack för dessa inspel! Jag har själv inte hunnit kolla upp det hela - har varit ifrån båten ett tag - men min far har kollat upp det och utfrån vad han såg tyckte han inte att fukten var något problem. Jag skall dock göra en lite mer grundlig koll. Om välvning av däcket - jag kollade ...
av Karl P
06 mar 2016 17:20

Hej,
och tack för snabbt svar! Ja, det är nog klokt att utreda det hela så snart som möjligt, och klokt att undersöka hur det ser ut om man tar bort innertaket. Det är alltså enkelt att montera ned?`
mvh
Karl
av Karl P
06 mar 2016 15:44

Innertaksfukt vid solcellsventilatorn

Hej, tittade just till min IF såhär i marssnön, och noterade att innertaket vid solcellsventilatorn är lite fuktigt. Detta främst ett lite glasfiberaktigt område akter om ventilatorn - se bild. http://i68.tinypic.com/242u4qf.jpg Satte i ventilatorn under sensommaren - drog till skruvarna rejält så at ...
av Karl P
10 maj 2015 12:13
Tråd: Mögel i aktre kölsvinet
Svar: 2
Visningar: 7456

Re: Mögel i aktre kölsvinet

Tack för detta - då går jag nog över det hela med lite klorin eller så, vill mest bara försäkra mig om att det hela inte slår rot i plasten och blir till en mer strukturell skada. Vill även passa på att tacka för forumet - en ovärderlig referens såhär i början. Har haft god nytta av info kring alltif ...
av Karl P
10 maj 2015 10:30
Tråd: Mögel i aktre kölsvinet
Svar: 2
Visningar: 7456

Mögel i aktre kölsvinet

Hej, är ny IF-ägare och förbundsmedlem - ser fram emot kommande säsongen! I det aktre kölsvinet finns det en del mögel, som verkar slagit rot i plasten i (rätt grunda) sprickor - skall försöka bifoga bild. Är detta något att oroa sig för, och hur bör man (om alls) åtgärda detta? Allt gott, Karl P htt ...