Sökningen fann 10 träffar
Re: Elschema
Tack!
Re: Elschema
Instruktionsboken har jag inte sett, du får gärna lägga upp den under "Instruktion" (där monteringsanvisningen ligger).
- 24 maj 2018 23:16
- Kategori: El
- Tråd: LED-lampor
- Svar: 27
- Visningar: 47509
Re: LED-lampor
Ett par saker att tänka på: Att den går att montera - Armaturen du länkade till bygger 115 mm upp i taket, har inte kollat men lär vara för mycket Att det inte blir för varmt - Det sitter en kylfläns på den där värmen är tänkt avges, det kan bli lite mycket i ett trångt utrymme Elförbrukningen - 35W ...
- 03 maj 2018 11:55
- Kategori: El
- Tråd: Original kojlampa
- Svar: 17
- Visningar: 19817
Re: Original kojlampa
Ingen som snubblat över den andra modellen?- 07 jun 2017 21:47
- Kategori: Skrov
- Tråd: Kondens eller läcka?
- Svar: 10
- Visningar: 22206
Re: Kondens eller läcka?
Ett lite sent svar kanske, men min båt har dom två senaste vintrarna varit pallad så att den är ungefär i våg. Då fungerar självlänsarna i sittbrunnen. Bara att lägga en extra planka eller två under den förliga delen av kölen.
- 07 jun 2017 21:29
- Kategori: Lyft
- Tråd: Uppdragningsvagn.
- Svar: 6
- Visningar: 14370
Re: Uppdragningsvagn.
Det finns en video av sjösättningen nu (inte min båt eller video): https://www.youtube.com/watch?v=yV-wO84BEeA
- 05 mar 2017 21:47
- Kategori: Rigg
- Tråd: Svårigheter med segelhantering
- Svar: 13
- Visningar: 27605
Re: Svårigheter med segelhantering
Nu har jag varit på båtmässan och pratat med trevligt IF-folk och fått en massa bra tips. Detta med rullning av segel verkar nu så tydligt och enkelt (rullning börjar vid fallhornet (eller översta lattan), seglet rullas om sig självt så att bomliket förblir rakt och kvar på bomen). Jag kommer köra de ...
- 02 mar 2017 00:11
Halshornet ska fästas längre fram, i stort sett ända framme vid masten. Hitta på ett sätt att schackla den i den lodräta öglebulten som håller bomtogglen i travaren. Eventuellt kan du bara vända bulten om så öglan du idag har till nedhalet istället hamnar på ovansidan. Halshornet behöver inte fästas ...
- 28 feb 2017 23:15
Välkommen till forumet och grattis till ett bra båtval! Tack så mycket för det fina välkommnandet och alla kloka och bra svar! Man blir riktigt sugen på att sätta igång och förbereda för sommaren. Om bommen inte är fastskruvad och kan glida upp och ner i beslaget i den nedre breda delen av rännan, s ...
- 28 feb 2017 15:58
Svårigheter med segelhantering
Hej, jag får presentera mig som ny både på detta forum och i seglingsvärlden i stort. Jag köpte min första båt förra våren utan nämnvärd erfarenhet, därför är jag mycket tacksam över att det finns ett forum med så mycket samlad kompetens. Det är därför fritt fram att påpeka alla nybörjarmisstag ni se ...