Sökningen fann 5 träffar

av Perten
04 jun 2007 17:43
Kategori: Rigg
Tråd: Sagg i yttervanten
Svar: 22
Visningar: 46306

Har ett tillägg/fråga gällande riggspänning. Skall köpa en loose mätare i helgen..;) Vi har spännigar(det knäpper så man känner det) i när barbordsidan är i lovart? Min teori är att det beror på att riggen är inte tillräckligt spänd, både topp och undervant saggar rejält på läsidan. Vad tror ni?? ell ...
av Perten
23 apr 2007 14:43
Kategori: El
Tråd: Placering av GPS/Plotter
Svar: 14
Visningar: 29935

Så var det löst...

Efter mycket tankeverkasmhet och bra tips har det nu löst sig!

Jag byggde en ny dörr i Teakplywood, som är 2 delad.
I den nedre delen har jag satt ett RAM-fäste samt en däkskontakt för elen.

Känns som detta funkar kanon..

//Per
av Perten
23 mar 2007 09:11

Det här är inte bara enkelt...

Har nu tagit alla tips och synpunkter till mig.. Har nog bestämt mig för att fästa ett RAM fäste på styrbordsida av ruffen... som jag fäller fram i ruffnedgången( relativit högt upp) när jag seglar. Enda nackdelen med detta som jag ser det är att man vid riktigt dåligt väder inte jan ha ruffluckan st ...
av Perten
21 mar 2007 10:42

Placering av GPS/Plotter

Tack för svaret på min förra fråga om batteriförsörjningen till GPS:en Går som sagt i planerna att köpa en Garmin 172c..nu till nästa fråga?? Vart placerar jag den?? Ersätta rufflckan med en Teak balk under segling?? På Rufftaket?? Hur jag än vrider och vänder på detta så känns det inte riktigt rätt? ...
av Perten
18 mar 2007 10:22
Tråd: Batterikapacitet
Svar: 1
Visningar: 7595

Batterikapacitet

Har precis köpt vår första båt...en IF så klart. Har nu planer på att installera en GPS, Garmin 172c, funderar nu hur jag löser batteri försörjningen. Vi har ett torrbatteri på 55Ah i dag, som är placerat i kölsvinet. Skall jag ha ett yttreligare batteri, var skall jag i sådana fall placera det?? Tac ...