Sökningen fann 5 träffar
- 25 aug 2017 13:03
- Kategori: Beslag
- Tråd: Öka trimmöjligheterna IF -71
- Svar: 4
- Visningar: 11946
Re: Öka trimmöjligheterna IF -71
Tack för jättebra och snabba svar från både Nils D och Johan SWE-1870! :D Vad gäller häckstaget så har vi just som Nils D beskriver, en enskild talja som går rakt till hanfoten. Svintungt att dra, så det blir en viktig åtgärd. Måste dock fixa ny häckstagsvajer då den vi har är för lång. Tänker mig k...
- 24 aug 2017 09:01
- Tråd: Öka trimmöjligheterna IF -71
- Visningar: 11946
Öka trimmöjligheterna IF -71
Min fru och jag deltog nyss på Tjörn Runt med annan båt, och är nu sugna att kanske vara med i egen båt nästa år, ev SM om det vill sig väl. Har den gamla guldiga proctormasten. Båten är nu ganska otrimbar det som nerdraget är cunningham på storen, kick med kaskad och block talja samt bomnedhal. Har...
- 24 aug 2017 08:25
- Tråd: Styrbord halkip i fören bortsliten
- Visningar: 11196
Re: Styrbord halkip i fören bortsliten
Det ska jag absolut göra, ska se till att ta lite bilder också!
- 22 aug 2017 12:21
Re: Styrbord halkip i fören bortsliten
Tack för dina utförliga svar!
Då ska jag kika ner i hålen och hoppas på att möta plast! :)
Har flera läckor från däcksgenomföringar så i vinter blir det att plocka ner innertaken och se över samtliga genomföringar.
Allt gott!
Då ska jag kika ner i hålen och hoppas på att möta plast! :)
Har flera läckor från däcksgenomföringar så i vinter blir det att plocka ner innertaken och se över samtliga genomföringar.
Allt gott!
- 16 aug 2017 09:04
Styrbord halkip i fören bortsliten
Hej! Först och främst ett stort tack för all kunskap man kan hitta på detta forum! Jag har sökt i forumet men inte hittat svar på min fråga, så jag startar en ny tråd. Förra året slets styrbord halkip i fören bort, skruvarna drogs ur skrovet. Det hade regnat och blivit fuktigt ner i skruvhålen. Seda...