Sökningen fann 23 träffar

av Thorbjørn, DEN 312
25 jul 2011 13:44
Kategori: Common
Tråd: Difference between IF and Marieholm 26? Exact weight?
Svar: 14
Visningar: 35175

Re: Difference between IF and Marieholm 26? Exact weight?

I also am interested in the weight of an IF boat. What is the difference in overall weight of one fitted with an inboard engine and one without? I had a volvo MD1B probably fitted as original equipment in 1976 when boat was built by Marieholms Bruk. The basic information given is Model Number LOA ...
av Thorbjørn, DEN 312
18 jul 2011 09:53
Kategori: Allmänt
Tråd: IF VS H-båt?
Svar: 13
Visningar: 22407

Re: IF VS H-båt?

Hej på er! Hoppas ni kan hjälpa mig. Jag inser att jag ställer frågan bland redan frälsta, men jag tror ändå ni kan komma med kloka åsikter. Vi är sedan tio år tillbaka folkbåtseglare. Nordisk Folkbåt alltså, men av olika anledningar funderar vi nu på att byta till plastbåt. Och vi funderar på IF el ...
av Thorbjørn, DEN 312
04 jun 2011 21:40
Kategori: Rigg
Tråd: Spilerfaldet slasker og stresser
Svar: 6
Visningar: 9617

Re: Spilerfaldet slasker og stresser

Här kan ni se cleaten som jag själv använder. En liten plasthake eller liten karbinhake kan nog funka också. Man kan även fästa tampen med cleat/hake till ena hörnet av spinnakersäcken. Men spinnakerfallet ska ändå hänga löst. Annars kan det hända saker när man släpper på storskotet.. 8) .. Det ser ...
av Thorbjørn, DEN 312
03 jun 2011 20:22

Re: Spilerfaldet slasker og stresser

Här går faktiskt även min danska i stå. Vad är en frølår? Är det en lite hake i plast? På min båt brukar det vara gastarna som blir stressade av det lösa spinnakerfallet, speciellt när fallet börjar hissa spinnakern själv samtidigt som gasten skall skota genuan i lite mer vind. Vi har diskuterat att ...
av Thorbjørn, DEN 312
02 jun 2011 22:31

Spilerfaldet slasker og stresser

Hej, er her nogen der har et godt tip til midlertid fastgørelse af spilerfaldet (faldbarms-enden) ved nedgangslugen under kapsejlads?
Vi har brugt et frølår monteret på agterkanten af ruffet, under lugen, men oplever at faldet tit slår sig løs og slasker rundt og gør skipper stresset.
av Thorbjørn, DEN 312
01 jun 2011 00:26
Tråd: Falltrissa-storen
Visningar: 12445

Re: Falltrissa-storen

Att man aldrig lär sig-gjorde en inspektion i våras och tyckte en åtgärd var onödig. Chansade helt enkelt! Nu fastnade fallet igen! Denna gången innan seglet hissades upp så det gick att "slå upp" med en vågrörelse i vajern. Nu får jag leva med denna oro eller byta fall. Eller skall man fälla masten ...
av Thorbjørn, DEN 312
25 jun 2010 16:20
Kategori: Beslag
Tråd: Hævning af Andersen-spil på ruftaget
Svar: 3
Visningar: 7916

Re: Hævning af Andersen-spil på ruftaget

Tak for de de gode råd og billederne, jeg går straks igang med sav og høvl :)
av Thorbjørn, DEN 312
24 jun 2010 23:47
Kategori: Beslag
Tråd: Hævning af Andersen-spil på ruftaget
Visningar: 7916

Hævning af Andersen-spil på ruftaget

Er her nogen med et bud på hvor meget mine spil på ruftaget bør hæves og vinkles for at det blir godt? Jeg har indtil nu sejlet med dem monteret direkte på ruftaget men det har en sjælden gang imellem kostet en gast et skrub når fingrene i farten kommer i klemme mellem spilhåndtag og lugekarm. Måske ...
av Thorbjørn, DEN 312
23 jun 2007 11:16
Kategori: Gastlista
Tråd: gast søges til SM
Svar: 0
Visningar: 8086

gast søges til SM

Min ene gast er i England om torsdagen, 5. juli, så vi søger en reserve der er interesseret i at sejle den dag. Er der en her der har lyst, eller en der kender en osv., så giv endelig lyd.
av Thorbjørn, DEN 312
13 jun 2007 00:20
Kategori: Kappsegling
Tråd: Danska Mästerskapen
Svar: 16
Visningar: 27963

jeg beklager fejlen i kontonummeret, den skulle nu være rettet
av Thorbjørn, DEN 312
30 maj 2007 10:01
Tråd: skift af fald
Visningar: 9219

Tak for svaret, det vil jeg prøve.
Bruger du kovs i det nye fald? Eller binder du bare faldet til en god Wichard-sjækel?
av Thorbjørn, DEN 312
30 maj 2007 08:32
Tråd: skift af fald
Visningar: 9219

skift af fald

Er her nogen der har et fif til hvordan man nemmest skifter storsejlsfald? Jeg har idag wire+tov men vil skifte til dynema. Masten er monteret på båden og jeg vil jo helst undgå at skulle demontere den igen. Bliver det nødvendigt at klippe wirekovsen af eller kan jeg med lidt tålmodighed lirke den ig ...
av Thorbjørn, DEN 312
30 maj 2007 08:21

Hej Marek, godt forslag, jeg skal se hvad jeg kan gøre
av Thorbjørn, DEN 312
29 maj 2007 20:13

Så er indbydelsen og tilmeldingsformularen tilgængelig på www.if-klubben.dk - vi håber at vi får mange svenske deltagere at se.
av Thorbjørn, DEN 312
28 maj 2007 22:45

Hej Martin, Marek og andre
Jeg beklager at der endnu ikke er lagt noget på den danske IF-klubs website, det skyldes at jeg endnu ikke har modtaget materialet.
I kan dog være ganske rolige, der bliver DM i Sletten i år, lørdag og søndag d. 30 juni og 1. juli.
mvh Thorbjørn