Jamen, så bra!!
Jag ser fram emot att du skriver ett svar om dimensionerna. Tack!!
Göran
Sökningen fann 6 träffar
- 14 jul 2021 09:43
- Kategori: Lyft
- Tråd: Centrumlyft
- Svar: 57
- Visningar: 109595
- 13 jul 2021 10:21
- Kategori: Lyft
- Tråd: Centrumlyft
- Svar: 57
- Visningar: 109595
Re: Centrumlyft
Hej! Jag har en IF-E, # 3206. Det finns en ögla för centrumlyft, och jag funderar på att köpa centrumsling från den tyska firman enligt inlägget strax ovan. Men en IF-E har ju annan viktfördelning. Det saknas ballast i kölen längst akteröver för att kompensera motorns vikt (kölsvinet under motorn bli ...
- 05 jan 2020 16:34
- Kategori: Skrov
- Tråd: Otät durklucka för inombordare
- Svar: 11
- Visningar: 18753
Re: Otät durklucka för inombordare
Hej Bovall - Anders!
Du har PM.
/Göran
Du har PM.
/Göran
- 03 jan 2020 22:24
Intressant lösning med den rostfria ramen, Bovall! (underteckn. Anders) Har du en måttsatt ritning? Eller kan du ange vilken firma som tillverkade ramen, och om de i så fall kan tillverka en ram till mig? Kostnad? Jag har själv funderat i de banorna, men då att plasta upp en ny, högre kant. Prob ...
- 02 jan 2020 17:47
Till Janne: Ja, nuvarande list är egentligen två lister ihopbakade med varandra på ett rätt taffligt sätt. Säkert har någon grejat med detta under resans gång. Problemet är nu att mäta ut lämpligt tjocklek och bredd på en ny list som fyller ut utrymmet när man pressar ner luckan med gångjärnen och sk ...
- 01 jan 2020 17:50
Otät durklucka för inombordare
Jag har under 2019 köpt en mycket fin IF-E, # 3206. Motorbyte pågår nu, den gamla inombordaren VP MD1B byts ut mot en ny VP D1-13. Det finns en stor motorlucka i sittbrunnsdurken. Den sitter fast med gångjärn i akterdelen, och man skruvar ner den förliga delen med gängade rattar från motorrummet, ini ...