Sökningen fann 4 träffar

av NilHas
23 apr 2024 17:54
Kategori: Skrov
Tråd: Luckgarage
Svar: 23
Visningar: 24346

Re: Luckgarage

Hmm, nej - det hade jag inte övervägt. Men då måste niten komma ner igenom både plast och plywood i luckgaraget, utan att det blir något kvar för luckan att stöta i? Infästningen blir väl såklart bättre än att bara skruva, men å andra sidan så sitter ju nuvarande beslag med träskruv och verkar ha hål ...
av NilHas
23 apr 2024 13:00
Tråd: Luckgarage
Svar: 23
Visningar: 24346

Re: Luckgarage

Jag tar också upp den här tråden. Jag behöver byta beslagen på mitt luckgarage då de är slitna och inte håller linorna på plats längre. Jag tänkte då passa på att uppgradera till en trimplatta för att enklare kunna göra justeringar. Men jag vill gärna ha den "medtagbar", som Mareks. Mitt luckgarage ä ...
av NilHas
06 aug 2023 20:23
Tråd: Förlucka - tätningslist
Svar: 32
Visningar: 40428

Re: Förlucka - tätningslist

Tack för tipsen! Efter att ha monterat listen har jag några tankar, om någon annan funderar på samma operation: 1. Det var INTE lätt att få listen på plats ensam. Skulle jag gjort om detta hade jag haft ett par händer till, alternativt tejpat fast listen medan limmet härdade. Jag insåg för sent att d ...
av NilHas
21 jul 2023 20:32
Tråd: Förlucka - tätningslist
Svar: 32
Visningar: 40428

Re: Förlucka - tätningslist

Hej! Jag är ny ägare till en IF och ”glad amatör” beskriver väl min allmänna kunskap om skötsel av båtar ganska väl. Föregående ägare nämnde vid köp att förpiksluckan inte är 100% tät och under den senaste tidens kategoriskt göteborgska väder (regn, mest från sidan) här på västkusten har jag kunnat b ...