Sökningen fann 5 träffar

av birro6
30 jun 2025 10:30
Kategori: Motor
Tråd: Elutombordare till IF
Svar: 11
Visningar: 4190

Re: Elutombordare till IF

Tack för fin info! Vill också nämna att vi är extremt nöjda med integrerat batteri, kan enkelt tas loss vid laddning, du slipper lösa delar och sladdar. Det är också enkelt att ta med batteriet från båten när du seglat klart. Om du funderar på att köpa elmotor så får du som tidigare nämnts gärna pröv ...
av birro6
29 jun 2025 00:03

Hej Har försökt undvika maxfart då batteriet tar slut fort med hög hastighet. Vid beräkningar gjorda på motorn har man kommit fram till att man kan köra i ca 50 min på full fart och då når man ca 6,7 km med en hastighet på ca 8,9 km/tim. Det blir avsevärt längre om hastigheten hålls nere. Om du kör i ...
av birro6
22 jun 2025 22:18

Hej igen från Birro med elmotorn Så kul att flera verkar intresserade Verkar dock ha blivit ett missförstånd angående min tidsangivelse, vi använder ca 15-20 min vid tilläggning eller när vi går från hamn, när vi ser förbrukning efter denna tid är det endast ett fåtal procent, ett exempel är från Sae ...
av birro6
19 jun 2025 20:33

Hej Det är ett litiumbatteri som sitter på motorn och är avtagbart vid laddning om så önskas. Det var inget alternativ för mig med lösa batterier därför var denna modellen väldigt attraktiv. Det är en klassisk utombordare. Motorn väger bara 11 kg utan batteri, du kan lyfta av och på med en hand. Batt ...
av birro6
14 jun 2025 21:45

Elutombordare till IF

Hej IF vänner Har länge drömt om att glida in ljudlöst i naturhamnen, utan klimatavtryck, bensinlukt och ringar på vattnet. Skriver därför nu små inlägg från våran test av elmotor motsvarande 5 hk, 1425 Wh under olika väderförhållanden, körsträckor och laddning av batteri. Vi startade med tuff kryss ...