Sökningen fann 7 träffar

av Kristian, SWE 3083
04 aug 2009 00:25
Kategori: Kappsegling
Tråd: OIF Stockholm - Gäddisregattan eller Getfoten 22 Augusti??
Svar: 0
Visningar: 5749

OIF Stockholm - Gäddisregattan eller Getfoten 22 Augusti??

Nu är det snart dags för säsongens höjdpunkt för mig som gillar att kappsegla men även att umgås med andra IF-seglare och vara med om en rolig fest i skärgården. Tyvärr är det så olyckligt i år att arrangörerna av Gäddisregattan och Getfotsregattan har beslutat att arrangera samma helg (21-23 augusti ...
av Kristian, SWE 3083
23 jun 2008 11:10
Tråd: SM: anmälan och segellotteri.
Svar: 5
Visningar: 13127

SM - Anmäl er nu

På måndag om en vecka går anmälningstiden ut till SM. Se till att anmäla er nu till SM:
www.dbk.nu
av Kristian, SWE 3083
06 jun 2008 21:05
Tråd: OIF-snack
Svar: 7
Visningar: 16875

Det finns inte någon som svarar på en kontaktannons (och är öppna med det).... Men vi är två (kanske tre) jeanskillar på 38 solår som gärna ställer upp. Jag har läst i kvällspressen att man inte skall ses hemma hos någon på första träffen eftersom man då riskerar att få stryk, så jag tycker nog att B ...
av Kristian, SWE 3083
01 jun 2008 12:29

Ornö Runt blev en seglats i lättvind. Bleke rådde länge på morgonen men fem minuter innan första varningsskottet så började det blåsa lite smått så starten kunde gå iväg planenligt. Efter en hektisk timme med alla starter som skulle skjutas iväg så kunde vi i arrangörsstaben ta det lite lugnt och äta ...
av Kristian, SWE 3083
29 maj 2008 18:17

OIF-snack

Årets kappseglingssäsong har startat och första kappseglingen var som vanligt Lidingö Runt. Far och son Skoglund vann, vilket inte var helt oväntat. Mer överraskande var kanske Ulrika Bys andraplats. Ulrika var väldigt nöjd efteråt och sällan har väl den gamla Roy Keane-devisen ”det bästa med att vin ...
av Kristian, SWE 3083
25 maj 2008 22:53
Tråd: Mätbrev
Svar: 13
Visningar: 23428

Hej,

Jag har också svårt att få tag i mätman. Har båten i Tyresö, vi kanske kunde slå oss ihop två-tre stycken och mäta samtidigt?
av Kristian, SWE 3083
10 jan 2008 14:58
Tråd: IF korpklass?
Visningar: 16763

Jag för min del som spelat både elit och korpen i en annan idrott ser absolut inga problem med att någon kallar IF-klassen för korpklass och att någon annan ser den som en internationell elitklass. Tvärtom speglar det den bredd som vår klass fortfarande kan uppvisa och som är klassens styrka. Vi har ...