När båten nu ligger i sjön har den åter fått rätt form. Det är då mycket lättare att montera samman inredningen.
Förpiken görs klar. Det är många skruvar att få på rätt plats. En del sitter dumt till, så det är tur att jag har långa armar.
Med stor belåtenhet hänger jag sedan garderobsdörren på plats och finner att den passar som en smäck:

- Förpik klar
- DSCF3657r.JPG (212.97 KiB) Visad 19049 gånger

- Garderobsdörr på plats
- DSCF3658r.JPG (194.68 KiB) Visad 19049 gånger
Sedan tidigare är garderobsdörren omhängd så att den öppnas akterifrån. Anledningen är att det ska vara lätt att komma åt kylboxen som vi har där inne vid tursegling.
En missräkning är det dock att pentryhyllan kräver flera timmars arbete att få på plats:

- Montering av pentryhylla
- DSCF3659r.JPG (190.99 KiB) Visad 19049 gånger
Det visar sig att pentryhyllan griper både mot klossen på sittbrunnsskottet och mot babords överskåpsfront samt att den hamnar för nära sittbrunnsskottet då den fälls upp. Jag tror att det huvudsakligen beror på att jag har monterat hyllbotten på babordssidan lite mer dikt an mot fribordet än vad varvet gjorde 1974. Lättaste sättet att lösa detta är nog att slipa bort lite på klossar och luckregel.
Enligt monteringsanvisningen ska pentryhyllan vila ovanpå klossen på sittbrunnsskottet. Men så har det aldrig varit i InFinit. Hyllan har fästs med skjutregeln i ett hål i klossen istället. Av någon anledning har inte geometrin blivit riktigt som tänkt här i just denna båt.
Ett tips här är att se till att pentryhyllan hamnar i våg. Varje dag under semestersegling steker vi ägg till lunchmackan, och det kräver en spis som står i våg.